dilluns, 5 d’abril del 2010

Article 1 (Què és l'escalada?)


La pregunta clau: Què és l'escalada?

Un dia en una xerrada a La Panxa del Bou el gran Joan Cerdà va presentar un audiovisual de la seva espectacular trajectòria. Al acabar es va obrir la ronda de preguntes. Llavors algú li va fer la pregunta màgica: "Què és per tu l'escalada, Joan?". Després d'un silènci no molt extens, el Joan és ràpid, va respondre "Un esport. Per mi l'escalada és un esport". Em vaig quedar sorprès, suposo que jo i tothom que érem a l'acollidora terrasseta de La Panxa. Bé, potser tots no, el Joan i els demés veterans potser no. Llavors el noi que havia fet la pregunta va tornar a insistir: "No creus que l'escalada és quelcom més? Una manera de viure?". Aquest cop el Joan no va tardar gens a respondre: "No. Per mi és un esport. Una afició. Com n'hi ha tantes d'altres, com el que li agraden els ocells. Quan tens una afició hi dediques tot el temps lliure, caps de setmana, les vacances... Tot gira entorn de l'ornitologia, et tornes boig per mirar ocells. Crec que l'escalada és un hobby com un altre".

La dansa vertical, un manera d'entendre la vida, la realització de l'esser humà, la culminació de la unió de la natura i l'home, la raó vital d'existir, l'encontre del jo-univers enmig de la verticalitat, la lluita contra un mateix, l'exorcisme dels fantasmes interns, el camí cap al cel... res. Per en Joan Cerdà l'escalada és només un esport. Paraula de Joan, us adorem senyor...

Algú que em dobla l'edat mereix tot el meu respecte i algú que ha fet tot el que el Joan ha fet, mereix el respecte de tota la raça humana així que som com voletaires. Apa! A collir rovellons!

PD: El de la foto és el Joan Cerdà cap al 1965 obrint una via a l'Espigolo Giallo, Tres Cimes, Dolomites. (no coment)


2 comentaris:

TRanki ha dit...

Ei Bow...

Aleshores la pregunta esta mal plantejada ( amb respecte).

Caldria preguntar-se ¿Què són les aficions?
Em pregunto si en Mallory hagués repost el mateix que en Cerdà

L'escalada hauria de ser allò que són les aficions per a cadascú..per alguns un simple hobby, per alguns l'únic motiu de la vida...i entre aquests extrems estem la majoria...heheheh.

apali bow...BENVINGUT a l'univers Blogger et LINKO inmediatament!!!

...

Jordi Fraginals ha dit...

Ei uri! Ets el primer que pia!! Quina ilu!! Ja saps que per mi l'escalada ho és tot (o casi) però intento ser neutrex... jo tb et linko ;)